REKLAMA

1,5 mld faktur rocznie? Miedzyfirmami.pl ma na to radę

21.04.2012 10.35
1,5 mld faktur rocznie? Miedzyfirmami.pl ma na to radę
REKLAMA
REKLAMA

Oferowanie usług dla biznesu to dla wielu firm niczym studnia bez dna. Wystarczy prosta usługa, by stworzyć prosty system, który w teorii w prosty sposób ma wesprzeć pracę setek firm z różnymi gnębiącymi je problemami.

W prawdopodobnie takim duchu stworzony został serwis miedzyfirmami.pl, który działać ma jako narzędzie dla firm pozwalające wymieniać się e-fakturami. Dlaczego mielibyśmy korzystać z usług serwisu zamiast na przykład wysyłać faktur mailem? Według twórców projektu miedzyfirmami.pl ma upraszczać do minimum formalności związane z posługiwaniem się fakturami elektronicznymi. Jego użytkownicy zamiast zawierać umowy ze wszystkimi kontrahentami, podpisują tylko jeden dokument przy rejestracji w serwisie. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą z pomocą serwisu wysyłać i odbierać dokumenty w dowolnym formacie.

Naszym celem jest ułatwienie użytkownikom przejścia z tradycyjnego, papierowego obiegu dokumentów na obieg elektroniczny. Równie ważne jest też ograniczenie formalności, z jakimi spotyka się każda firma, która chce posługiwać się e-fakturami

– tłumaczy Marek Rudziński, pomysłodawca serwisu miedzyfirmami.pl .

Aby korzystać z usług serwisu, wystarczy się w nim przejść przez proces rejestracji, który wbrew pozorom do prostych nie należy. Jej elementem jest między innymi podpisanie tzw. umowy gwiaździstej, która pozwala wymieniać się e-fakturami ze wszystkimi przedsiębiorstwami zarejestrowanymi w serwisie. Obecnie polskie prawo nakazuje przedsiębiorcom przesyłającym i odbierającym faktury w wersji elektronicznej zawieranie odrębnej umowy na wymianę e-faktur z każdym przedsiębiorcą, z którym zamierza wymieniać się takimi fakturami. Jeśli firma ma wielu odbiorców, samo zawieranie i archiwizacja tego typu umów może być uciążliwe.

Zdecydowaliśmy się zastosować rozwiązanie, które ogranicza do minimum formalności związane ze stosowaniem e-faktur. Wystarczy jeden podpis na umowie gwiaździstej, by móc wymieniać się e-fakturami z innymi użytkownikami serwisu

– mówi Aneta Jarczyńska, odpowiedzialna za powstanie miedzyfirmami.pl .

Według najnowszego raportu PKPP Lewiatan, w Polsce wystawia się rocznie 1,5 mld faktur. Przyjmując, że koszt wydruku, przesyłu, przepisania do systemu finansowo-księgowego i archiwizacja jednej faktury papierowej wynosi od 1,5 do 4,5 złotych, koszty obrotu fakturami papierowymi w skali kraju wynoszą od 2 do 7 mld złotych rocznie. Z pomocą miedzyfirmami.pl można wysłać e-fakturę za kwotę od 0 do 0,16 zł. Nawet przy niewielkiej skali, dla firmy szukającej oszczędności, to robi różnicę.

Miedzyfirmami.pl to serwis adresowany do każdej firmy i branży, od mikrofirmy do wielkiej organizacji. Zdaniem jego pomysłodawców, usługami serwisu będą zainteresowani wszyscy, którzy chcą obniżać koszty operacyjne, wdrażać elektroniczny obieg dokumentów i unikać zbędnych formalności.

Czy serwis ma szanse powodzenia? Po wstępnych ku temu obawach uważam, że tak. To co najmocniej przemawia za tym, że serwis może okazać się sukcesem to jego twórcy. Firma Sage dostawca rozwiązań informatycznych dla sektora MSP. W chwili obecnej Sage ma w Polsce ponad 65 000 klientów. Raz, że jest to potężna grupa docelowa klientów, dwa, że nowa usługa to prawdopodobnie oferta wynikająca z pytań samych zainteresowanych, czyli właścicieli firm zmęczonych wszech panującą biurokracją.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA