W przeciągu 3 lat udało nam się zdobyć 2 mln użytkowników unikalnych miesięcznie – Kinga Krużmanowska, Trovit.pl

26.03.2012
W przeciągu 3 lat udało nam się zdobyć 2 mln użytkowników unikalnych miesięcznie – Kinga Krużmanowska, Trovit.pl

Gratka, Allegro, otoMoto, Tablica.pl, Gumtree, Pracuj.pl – to wszystko serwisy, do których w pierwszej kolejności kierujemy swoje kroki, gdy chcemy znaleźć najlepsze ogłoszenia, lub samemu zareklamować swoje usługi, bądź też po prostu sprzedać dom lub mieszkanie. Rzadko kiedy korzystamy z różnego rodzaju wyszukiwarek ogłoszeń. Czy aby na pewno? Okazuje się jednak, że tego rodzaju wyszukiwarki mają się dobrze i zdobywają coraz większą popularność.

Jedną z takich wyszukiwarek jest Trovit.pl, wyszukiwarka która swoje regionalne serwisy prowadzi w 38 krajach na całym świecie. O tym, w jaki sposób serwis osiągnął popularność na poziomie blisko 2 mln uzytkowników unikalnych w Polsce, oraz o tym, jak serwis rozwija się na całym świecie rozmawiałem z Kingą Krużmanowską, Team Leaderką Trovit w Polsce.

Czym w ogóle zajmuje się wasza firma, jaka jest jej geneza? Skąd zainteresowanie polskim rynkiem internetowym?

Trovit Search SL został założony w 2006 roku w Barcelonie, Hiszpanii. (Niedawno obchodziliśmy 5-lecie.) Trovit jest wyszukiwarką ogłoszeń. Jako pierwsza została uruchomiona strona hiszpańska. Już po kilku miesiącach powstały kolejne strony europejskie (UK, Francja, Włochy itd.), a następnie na całym świecie. Wyszukiwarka Trovit jest już obecna w 38 krajach na wszystkich kontynentach. Początkowo prowadzone były jedynie 3 kategorie ogłoszeń: nieruchomości, motoryzacji oraz oferty pracy. Aktualnie zostają poszerzane o dodatkowe 2 kategorie: ogłoszenia drobne oraz wynajem wakacyjny.

Prowadzicie swoje serwisy w kilkudziesięciu krajach na całym świecie, który z nich przynosi wam największe przychody i poziom zadowolenia z pełnionych obowiązków?

Kraje otworzone jako pierwsze, które istnieją już 5 lat, posiadają najszerszą bazę użytkowników oraz największą liczbę partnerów. Naszym celem jest aby Trovit był preferowaną wyszukiwarką ogłoszeń we wszystkich krajach, dlatego pracujemy równie ciężko nad rozwojem każdego kraju, który otwieramy.

Na czym opiera się wasz model biznesowy?

Względem użytkowników naszym głównych celem jest zapewnienie funkcjonalnej wyszukiwarki, aby szybko i łatwo znajdywali ogłoszenia, których szukają. Naszym partnerom natomiast staramy się wysyłać ruch dobrej jakości i dlatego uwzględniają nas w swoich strategiach marketingowych.

Na swoim blogu chwaliliście się, że dotychczas wasze strony odwiedziło 35 milionów użytkowników. Ilu z tych użytkowników pochodzi z Polski?

Wszystkie strony Trovit są odwiedzane każdego miesiąca przez 35 mln użytkowników unikalnych. W przeciągu 3 lat istnienia Trovit Polska udało nam się zdobyć prawie 2 mln użytkowników unikalnych miesięcznie. I cały czas się rozwijamy!

Siedziba firmy mieści się w Barcelonie, czy w związku z tym zespół odpowiedzialny za rozwój projektu w Polsce również zlokalizowany jest w Katalonii?

Siedziba Trovit znajduje się w Barcelonie skąd prowadzone są wszystkie strony Trovit. Pracuje tutaj ponad 60 osób z 17 narodowości. Ponad połowa zespołu to programiści odpowiedzialni za prowadzenie i rozbudowę Trovit.

Jak wygląda praca w firmie wyróżnionej przez Institute Espana tytułem Best Workplace 2011?

Jesteśmy młodym i dynamicznym zespołem. 17 narodowości przyczynia się do interesującej i przyjaznej atmosfery. Cenimy sobie elastyczny czas pracy. W biurze posiadamy salę gier (z rzutnikiem, playstation itp.), stół do ping pong (organizujemy turnieje) oraz kuchnię pełną darmowych przekąsek i napoi. Ponadto organizowane są liczne aktywności i wyjazdy, które mają na celu integrację zespołu. Na przykład co roku jeździmy wszyscy razem na narty. Dla ułatwienia komunikacji został stworzony wewnętrzny serwis społecznościowy Trovit People. Publikujemy tutaj różnego rodzaju rzeczy: zdjęcia, ciekawostki, osiągniea poszczególnych działów – wszystko czym chcemy się podzielić z innymi. Dla nowo zatrudnionych osób serwis ten jest bardzo przydatny!

Jakie macie plany rozwoju na kolejne miesiące/lata?

Trovit rozwija się zarówno geograficznie, jak i tematycznie. Właśnie uruchomiliśmy 5 nowych stron dla Ukrainy, Maroka, Nowej Zelandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Indonezji, dzięki czemu Trovit jest już obecny w 38 krajach. W niektórych krajach zostały także dodane kolejne kategorie ogłoszeń: ogłoszenia drobne i wynajem wakacyjny. Ponadto użytkownicy mogą korzystać z naszej wyszukiwarki nie tylko na swoich komputerach, ale także na swoich smartfonach – dostępne są aplikacje na Android i iPhone. Oraz oczywiście zawsze pracujemy nad ciągłym ulepszaniem naszego produktu i jego funkcjonalności.

Kto w chwili obecnej jest dla was największą konkurencją zarówno w Polsce jak i za granicą? W jaki sposób chcecie przekonać użytkowników, że to właśnie wasz serwis spełnia najlepiej ich oczekiwania?

Zarówno w Polsce jak i zagranicą posiadamy konkurentów w poszczególnych kategoriach ogłoszeń. Trudno jest jednak wymienić jednego, ponieważ są różni w każdym kraju i kategorii. Wszystkie ulepszenia produktu i jego funkcjonalności rozwijane są z myślą o naszych użytkownikach, aby jak najłatwiej i najszybciej znaleźli to, czego szukają – właśnie to jest dla nas najważniejsze. Pozytywne doświadczenie użytkowników sprawi, iż nie tylko wrócą do Trovit, ale także polecą nas swoim znajomym.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement