Skandal i kompromitacja organizatora konkursu Złote Anteny

12.03.2012
Skandal i kompromitacja organizatora konkursu Złote Anteny

Sprawa jest bardzo nieprzyjemna i przy okazji bardzo delikatna, szczególnie dla naszego serwisu, bo dotyczy firmy Nokia, czyli partnera Spider’s Web. Kilka dni temu ogłosiliśmy, że Nokia Lumia 800 została wybrana „Telefonem roku” w konkursie Złote Anteny magazynu „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów”. Poinformowaliśmy, bo taką otrzymaliśmy informację prasową od agencji PR współpracującej z firmą Nokia, która powoływała się na oficjalne oświadczenie organizatorów konkursu. Tymczasem w piątek okazało się, że była to – uwaga uwaga – pomyłka! Pomylili się organizatorzy konkursu wprowadzając w błąd zarówno firmę Nokia, jak i firmę Samsung.

Organizator konkursu Złotych Anten Świata Telekomunikacji – firma MM Conferences S.A. -oświadcza, że w wyniku niezamierzonego nieporozumienia poinformował firmę Nokia Poland o przyznaniu nagrody głównej Złota Antena Świata Telekomunikacji w kategorii Telefon Roku 2011 smartfonowi Nokia Lumia 800 oraz zaakceptował treść oświadczenia prasowego firmy, tymczasem w rzeczywistości tytuł ten uzyskał smartfon Samsung Galaxy SII. Nokia Lumia 800 otrzymała wyróżnienie w tej kategorii. – czytamy w oświadczeniu MM Conferences S.A.

Wiele mediów podjęło już kwestię sprostowania informując – w większości bez większego zaangażowania emocjonalnego – o tym, że tak naprawdę wygrał Samsung Galaxy SII, a Nokia Lumia 800 zdobyła wyróżnienie. Większość przechodzi wokół tej sprawy dość obojętnie, a tak naprawdę – nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu – jest to wielki skandal! Skandal i kompromitacja organizatora konkursu, firmy MM Conferences S.A. Trzeba to komunikować głośno i wyraźnie!

Szczerze mówiąc, na miejscu obu firm: Nokia i Samsung wycofałbym produkty z przyszłych edycji konkursu. Co tu dużo mówić, zarówno samo wydawnictwo „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów” nie należy do czołówki medialnej, nawet na wewnętrznym rynku magazynów opisujących branżę telekomunikacyjną, a konkurs „Złote Anteny” – mimo że prowadzony od czterech lat – też nie jest najbardziej rozpoznawalnym konkursem branżowym. Tym bardziej więc splendor z otrzymania wyróżnienia nie jest więc jakiś przesadnie wyjątkowy, a w tym przypadku, ze względu na kompromitującą ‚pomyłkę’ organizatorów wręcz niebezpieczny dla wizerunku przede wszystkim marki Nokia.

Konkursy branżowe to jedna z form promocji danego medium prasowego. Dzięki nagłośnieniu konkursu, jak również informacjom prasowym zwycięzców, przekazy na temat nazwy niszowego zazwyczaj medium przedostają się do medialnego mainstreamu. Tym bardziej więc należy zaapelować o bojkot wydawnictwa „Prawo i Regulacje Świata Telekomunikacji i Mediów” firmy MM Conferences S.A.. Skoro nie potrafią zorganizować konkursu, to niech go w ogóle nie robią, bo zamiast pozytywnie wpływać na wizerunek nagrodzonych marek i produktów, działają na ich szkodę.

Dodam jeszcze, że sam pracowałem w branży FMCG ponad 6 lat i miałem z podobnymi konkursami do czynienia na bieżąco. W zasadzie każde z wydawnictw prasowych organizowało własne konkursy, w których oceniano nowości rynkowe z różnych kategorii. Poziom organizacji a także merytoryczne uwarunkowania tych konkursów bywały różne, ale nigdy przenigdy nie doszło do tak gorszącej pomyłki.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement