Gdańsk inwestuje w Foursquare przed Euro 2012

23.03.2012
Gdańsk inwestuje w Foursquare przed Euro 2012

Foursquare to geolokalizacyjny serwis społecznościowy. Z założenia nie powinienem tego przypominać, wszak już rok 2010, a później 2011, miał być rokiem geolokalizacji. Cała Polska miała rzucić się w wir checkinowania swojego aktualnego miejsca przebywania. Tak się jednak nie stało, a sam Foursquare nie okazał się wielkim hitem wśród polskich użytkowników urządzeń mobilnych. A szkoda, bo czasami jego zastosowanie jest całkiem przydatne. Przypomniało o tym sobie ostatnio miasto Gdańsk i należą mu się za to duże pochwały.  

Co daje Forusquare? W Polsce właściwie nic poza szczyptą rywalizacji pomiędzy użytkownikami serwisu. W większości tagowanych miejsc w naszym kraju nie odnajdziemy żadnych zniżek, gratisów, ani niczego, co miałoby nas mocniej zmotywować do walki o status mayora miejsca, jak często dzieje się to tam, gdzie Foursquare jest popularny. Podobnie jak na Twitterze, czy Google+, na Foursquare w Polsce nie znajdziemy przeciętnych użytkowników, tylko technologicznych geeków łaknących wszelkich nowinek internetowych.

Inaczej sprawa wygląda poza granicami naszego kraju. Podczas ostatnich targów CES wystarczyło uruchomić aplikację na smartfonie by  zobaczyć setki osób, które tuż obok zameldowały się w jednym z barów, czy sklepów. Mnóstwo było przydatnych i nieco mniej przydatnych porad dotyczących poruszania się po targach, czy też możliwości uzyskania atrakcyjnych zniżek w pobliskich komercyjnych punktach. Wszystkie miejsca były dobrze oznaczone i w kilka minut można było zebrać tyle punktów, ile w Polsce zbiera się przez cały tydzień.

Trudno jest wróżyć serwisowi podobną popularność w Polsce, chociaż może coś się w temacie popularności Foursquare wkrótce zmieni. Za nieco ponad dwa miesiące nie będziemy sami w naszym pięknym kraju nad Wisłą, bowiem przewiduje się napływ kilkuset tysięcy kibiców z całej Europy, którzy podczas Piłkarskich Mistrzostw Europy będą wspierali swoje drużyny korzystając jednocześnie ze wszystkiego, co nasze miasta będą miały do zaoferowania. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby te będą posiadały smartfona, a w nim być może zainstalowana aplikację Forusquare.

Gdańsk pomyślał o odpowiednim przygotowaniu się do imprezy także pod kątem mediów spoecznościowych i osób spoza Polski, które przyjadą go odwiedzić podczas mistrzostw. W serwisie Forusquare powstał właśnie oficjalny profil inGdansk, gdzie zamieszczone są zdjęcia najciekawszych obiektów w mieście i kilka ciekawych wskazówek poruszania się po nich. Miejmy nadzieję, że do czasu Euro profil będzie wzbogacony o jeszcze więcej informacji, a odpowiednie osoby będą starały się reagować na bieżąco podczas samej imprezy. Co ważne, taki ruch miasta może przekonać firmy by i one założyły swoje profile w serwisie i zaoferowały gościom dodatkowe atrakcje czy rabaty za check-in.

Ruch Gdańska nie kosztował pewnie zbyt wiele wysiłku, ani nie pochłonął znacznych nakładów finansowych. Obsługa konta na Forsquare nie będzie zabierała zapewne zbyt wiele czasu osobom odpowiedzialnym za prowadzenie działań w mediach społecznościowych w ramach promocji i obsługi miasta. Jest to jednak miły gest, który z pewnością zauważą korzystający z usługi kibice. Brawo.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement