Myślisz, że jesteś mądry? Sprawdź to dzięki Smarterer.com

20.02.2012
Myślisz, że jesteś mądry? Sprawdź to dzięki Smarterer.com

Ile razy spotkaliście się w sieci z reklamami w stylu “Sprawdź jakie masz IQ – za darmo!”? W większości w ten sposób reklamowane testy polegały na wyłudzeniu od użytkowników sieci pieniędzy za otrzymanie wyników testów. W teorii nikt nie powinien się na to nabrać, w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Plaga bliźniaczo do siebie podobnych serwisów oferujących różnego rodzaju testy zalała internet.

Aż w końcu ktoś postawił powiedzieć dość i stworzył serwis, który internetowe testy ma wprowadzić na zupełnie nowy, lepszy poziom. W założeniu ma w konkretny sposób testować wiedzę i umiejętności programistów, specjalistów od marketingu lub użytkowników Photoshopa, oraz innych programów i narzędzi. Karkołomnego zadania podjęli się twórcy serwisu Smarterer.com.

Dzięki niemu w szybki sposób możemy zweryfikować naszą wiedzę w szeroko pojętej tematyce od zasada działania Facebooka zaczynając, a na sprawdzeniu wiedzy na temat sagi Harrego Pottera kończąc. Dodatkowo Smarterer umożliwia tworzenie własnych testów, więc jego możliwości pod względem doboru tematyki są nieograniczone.

Firma z siedzibą w Bostonie stworzyła serwis opartego o wydawałoby się banalne rozwiązania, ale jej potencjał bardzo szybko dostrzegło grono funduszy inwestycyjnych i aniołów biznesu z Google Ventures na czele. Już w chwili obecnej twórćy serwisu starają się dofinansowanie swojego projektu na ponad milion dolarów. W ciągu kilku miesięcy od startu (projekt uruchomiono w październiku zeszłego roku) zespół serwisu prowadzony przez Dave’a Baltera zwiększył się do 8 osób, użytkownicy serwisu odpowiedzieli na blisko 500 tysięcy pytań, pogrupowanych na około 400 testów.

Co przekonuje fundusze i aniołów biznesu do inwestycji? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Prawdopodobnie największym plusem projektu jest rozwinięty system pytań i odpowiedzi podparty elementami grywalizacji. Użytkownicy odpowiadający na pytania nie dość, że mogą zdobywać punkty i sprawdzać swoją wiedzę to dodatkowo otrzymują odznaki potwierdzające ich wiedzę i umiejętności.

Narzędzie takie jak Smarterer z biegiem czasu może stać się interesującym narzędziem rekrutacyjnym dla agencji interaktywnych, firm związanych z branżą HR etc. Przy pomocy prostego systemu weryfikacji będą mogli w łatwy sposób odsiać najbardziej niepożądanych kandydatów na stanowiska wymagające posiadania wiedzy w określonej tematyce.

Oprócz wymienionych wyżej funkcji Smarterer nie wyróżnia się niczym wyjątkowym. Strona jest przejrzysta, prosta w nawigacji. Kolejne ekrany są proste, czasem sprawiają wrażenie nazbyt wychudzonych. Z drugiej strony nie ilość treści jest w tym wypadku najważniejsza, istotne jest sprawne przeprowadzenie użytkowników przez kolejne testy. Z tego zadania Smarterer wywiązuje się wyśmienicie.

Od kilku dni Smarterer zamiast standardowej punktacji udostępnił podział tzw. poziomy wiedzy. Jest ich pięć: poczatkujący, obeznany, biegły, ekspert i mistrz. Każdy użytkownik odpowiadając na poszczególne pytania w testach i otrzymaniu wyniku może pobrać specjalną odznakę, którą następnie może wkomponować na swojej stronie firmowej lub osobistym portfolio. Dzięki niej odwiedzający mają mieć jasny pogląd na temat poziomu wiedzy określonej osoby.

Największa tego rodzaju odznak jest jedna bardzo istotna rzecz. W dzisiejszych czasach, gdy każdy internauta, użytkownik Facebooka, który przeczytał kilka artykułów nt. mediów społecznościowych czuje się “soszial media nindżą” dzięki Smarterer w mgnieniu oka można zweryfikować poziom merytoryczny domorosłych specjalistów.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement