REKLAMA

Przenieś swoje życie na Facebooka

22.09.2011 19.45
Przenieś swoje życie na Facebooka
REKLAMA
REKLAMA

Wszyscy się myliliśmy. Nastawiając się na prezentację nowych usług muzycznych nie przewidzieliśmy, że Facebook zaprezentuje kompletnie nowy wygląd profilu i możliwości dla aplikacji. Facebook nie chce skłaniać użytkowników do dzielenia się treściami czy aktywnością wiedząc, że to wymaga ich zaangażowania. Serwis zrobi to za użytkownika tak, by pochłonąć jeszcze więcej jego czasu. News Feed, Ticker i Timeline w połączeniu z Open Graph i aplikacjami je wykorzystującymi ma stać się kompletnym agregatorem życia. Nie tylko jego urywkiem.

Potencjał tych nowości jest ogromny – już dziś używamy dziesiątek dedykowanych określonym czynnościom aplikacji na smartfonach czy tabletach. Dotychczas można było publikować na przykład podsumowanie treningu na ścianie Facebooka, ale dziś to mało. Open Graph zagwarantuje przekazanie informacji na Facebooka w czasie rzeczywistym, co więcej – umożliwi również dołączenie do aktywności. Siła, jaka tkwi w 350 milionach mobilnych użytkowników i 750 milionach użytnkowników w połączeniu z Open Graph jest niewyobrażalna. To prawie miliard ludzi, którzy dzielą się tym, co robią, kupują, jedzą, czego słuchają, oglądają i gdzie przebywają.

Do tego Timeline. To miejsce, w którym skupią się wszystkie aktywności jest bardzo ważnym elementem strategii Facebooka. „Stwórz swój Timeline, pokaż siebie znajomym, dodaj informacje, wydarzenia, miejsca, aplikacje, mapy – wszystko, co się da – by zaprezentować swoją publiczną twarz”. Oczywiście do wypełnienia Timeline’u oprócz zdjęć czy wpisów przydają się wydarzenia, w których brało się udział, miejsca w których się było i aplikacje które zbierają aktywność. Timeline nie jest gdzieś z tyłu – ludzie KOCHAJĄ patrzeć na własne profile (nawet, gdy nikt inny nie jest nimi zainteresowany). Nawet więcej – wiele badań udowadnia, że całkiem spory odsetek użytkowników (kilka procent z 750 milionów) najwięcej czasu w serwisie spędza właśnie na… przeglądaniu własnego profilu, zdjęć itp. Reszta również lubi to robić i dba o publiczny wizerunek. Timeline jest więc genialnym posunięciem skłaniającym do korzystania z praktycznie każdej funkcji serwisu. Chcesz mieć ładny Timeline i nie odstawać od znajomych? Korzystaj, dodawaj!


Wszystko łączy się w ładną całość. Z tego punktu widzenia posunięcie Spotify nie dziwi – serwis udostępni za darmo możliwość słuchania muzyki przez aplikację Facebooka. Jaka z tego korzyść dla? Ogromny przypływ użytkowników, z których nawet jeśli tylko część wykupi płatną subskrybcję, to i tak będzie to sukces. Według planów tak ma działać Open Graph i Ticker. Nie od dziś wiadomo, że społecznościowa forma dzielenia się treściami (no, już nie tylko treściami, a wszystkim) jest najskuteczniejsza.

Na dodatek Facebook nie wprowadza wszystkiego na raz, bo to mogłoby obciążyć zbyt mocno użytkowników. Najpierw pojawi się Timeline i czołowe aplikacje od bliskich partnerów Facebooka. Potem dopiero deweloperzy będą mogli tworzyć aplikacje wykrozystujące Open Graph – jak to powiedział Zuckerberg “wolimy, by najpierw wszyscy korzystali z Timeline’a”. To kolejny powód by nie marginalizować nowego profilu.

Już na gorąco można stwierdzić, że Facebook konsekwentnie realizuje swój plan bycia wszędzie. Prywatność? To przestarzałe, nieatrakcyjne, niemodne i nadużywane słowo. Chodźmy na Facebooka porobić coś razem.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA