Spider’s Web wcale nie taki Apple-centryczny jak go malują

06.08.2011
Spider’s Web wcale nie taki Apple-centryczny jak go malują

Czytelnicy Spider’s Web nie przestają napawać mnie dumą. Wczoraj jeden z najbardziej aktywnych Czytelników naszego medium udzielający się w komentarzach pod pseudonimem TemporaryPL, przygotował, a następnie opublikował na Google+ niezwykle interesujące zestawienie dotyczące Spider’s Web. Przeczytajcie sami:

Przy okazji wczorajszego tekstu (przyp. red.: dzisiaj już przedwczorajszego) o MacBookach na Spider’sWeb znowu pojawiły się w komentarzach opinie, że blog jest sponsorowany przez Apple (albo dystrybutora Apple), że fanbojstwo, że kult Jobsa itd. Odpaliłem kilka aplikacji do prostej analizy tekstu, wrzuciłem zawartość serwisu z bieżącego roku i wyszły mi dość chyba zaskakujące wyniki.

Analiza tytułów 771 artykułów opublikowanych na Spider’sWeb do końca lipca, zrobiona pod kątem częstotliwości występowania nazw popularnych firm, marek i urządzeń wskazuje, że:

– Apple to może i najmocniejsza dziś firma branży IT, ale dla redakcji Spider’sWeb wcale nie jest najciekawszym tematem – plasuje się dopiero na 4 miejscu po Google, Facebooku a nawet Nokii. „Apple” wystąpiło w tytule artykułu 44 razy.

Google jest zdecydowanie najbardziej gorącym tematem – pojawił się w tytule aż 95 artykułów czyli ponad 12% wszystkich.

Ciekaw, czy popularność haseł w komentarzach będzie się rozkładała podobnie jak w tytułach, wrzuciłem również analizę całych tekstów wraz z komentarzami, i tu także kilka ciekawostek:

Google również w komentarzach wywołuje największe dyskusje – 8659 wystąpień słowa „Google” przy 5188 „Apple”. Jednak jeśli doliczyć „iPhone”,”iPad”,”Mac”, „Android” itd. to skala popularności się wyrównuje.

– BlackBerry aż 16 razy wystąpił w temacie artykułów, Windows Phone -17. Jednak czytelnicy nie byli chyba specjalnie zainteresowani tymi tematami, marki zebrały jedynie po nieco ponad 400 wystąpień w tekście.

Podsumowując – oczywiście nie można powiedzieć, by Spider’s Web był specjalnie krytyczny wobec Apple, ale na pewno też nie można twierdzić, że blog kręci się wokół Apple nie zauważając całej reszty branży. Przeciwnie – jeśli przyjąć, że autorzy Spider’s Web w tekstach dobrze odwzorowywali tegoroczne wydarzenia na rynku IT to Apple stało się nudnawe a Google powrócił na tron króla buzzu spychając z niego Facebooka.

Na załączonym wykresie częstotliwość występowania marek w tytułach wyskalowana jest do 100 a w komentarzach do 10.000 .

Tagi:

Dołącz do dyskusji

Advertisement