REKLAMA

O której klikamy najczęściej w 'lajki'? O 10 rano

19.07.2011 10.52
O której klikamy najczęściej w ‚lajki’? O 10 rano
REKLAMA
REKLAMA

Bardzo interesujące dane przyniósł najnowszy raport od CheeseCat na temat zachowania się polskich użytkowników Facebooka, którzy są fanami różnych fanpage’y. Okazuje się, że najczęściej klikają w posty, które publikowane są o 10 rano. Komentują jednak najczęściej dopiero 10 godzin później.

Czy to oznacza, że Spider’s Web powinien zmienić terminy publikowania pierwszych wpisów w danym dniu? Aktualnie pierwszy wpis pojawia się na naszym medium o 9:10. Po tym jak się opublikuje puszczamy o nim informację we wszystkich naszych profilach w mediach społecznościowych, w tym istotnym dla nas Facebooku (ponad 25% wejść na Spider’s Web generowane jest z tego serwisu). Pytanie, czy po analizie CheeseCast nie przesunąć terminu pierwszego wpisu na 10.

System Napoleon (www.catnapoleon.com) przeanalizował 800 największych polskich stron w serwisie Facebook. Po przeliczeniu około 500 tysięcy postów, 2,5 mln komentarzy  i 7,5 mln like’ów okazało się, że najczęściej klikamy w łapkę z kciukiem w górę o godzinie 10. Być może dlatego, że jest to pora, gdy po przyjściu do pracy uporaliśmy się z podstawowymi obowiązkami i mamy chwilkę oddechu. Na tyle krótką, że pozostaje nam czas jedynie na rzut oka na wpis i błyskawiczną ocenę, czy go lubimy.

Więcej czasu mamy dopiero wieczorem. O godzinie 20. pojawia się więc na facebookowych stronach najwięcej komentarzy. Gdy popatrzymy na te same dane zilustrowane wykresem liniowym widać jaki wpływ na naszą aktywność mają godziny pracy.

Aktywność maleje, gdy wracamy do domu z pracy, szkoły i idziemy spać. Co na to moderatorzy? Jak widać największe zaangażowanie fanów w rozmowę na temat produktu czy usługi można uzyskać wieczorem. Wówczas jednak większość administratorów stron jest już po pracy…

Powyższe badania przeprowadzono na danych z 800 największych polskich fan page’y w okresie 1.01-31.06 2011 r. System Napoleon (www.catnapoleon.com) codziennie monitoruje ponad 13 tysięcy stron na Facebooku.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA