LG postawił na Androida i zbiera pierwsze spektakularne efekty

28.07.2011
LG postawił na Androida i zbiera pierwsze spektakularne efekty

Ktoś pamięta tekst o tym, że Samsung się przebranżawia, bo musi? W zasadzie to samo możemy powiedzieć o LG i to używając podobnych argumentów. Więc użyjmy – LG może być drugim największym producentem ekranów LCD na świecie (właśnie za Samsungiem), ale potencjał na rozwój jego biznesu leży zupełnie gdzie indziej – w smartfonach i koreański producent dobrze o tym wie. LG właśnie wyprzedził Sony Ericssona na pozycji nr 6 wśród producentów smartfonów, a jeśli chodzi o liczbę wszystkich sprzedanych komórek, LG jest trzeci – za Nokią i Samsungiem.

LG podał wyniki po drugim kwartale 2011 r. Ogólnie mówiąc – nie dzieje się najlepiej w biznesie LG. Zysk netto spadł aż o 87%, z 856 mln do zaledwie 103 mln dol. w porównaniu do 2 kwartału 2010 r., głównie ze względu na mniejsze zyski z biznesu paneli i zmniejszających się marż na urządzeniach AGD. To i tak nieźle, bo w zeszłym kwartale LG zanotował stratę. Jednak dzięki dwóm liniom biznesowym: telefonom komórkowym oraz telewizorom widać światełko w tunelu z potencjałem na wzrosty. Te dwie linie biznesowe są odpowiedzialne za 60% wszystkich przychodów firmy, z czego 40% to właśnie przychody z komórek, a 20% – z telewizorów.

LG sprzedał 24,8 mln komórek w zeszłym kwartale, co jest lekkim wzrostem z 24,5 mln sztuk po pierwszym kwartale 2011 r. Mimo to, biznes mobilny wciąż przynosi LG straty (51,4 mld dol.), choć strata zmniejszyła się o ponad połowę w ciągu roku. Strata bierze się głównie stąd, że LG wciąż liże rany po przejściu ze starej platformy mobilnej Microsoftu na Androida. Wzrost w ogólnej sprzedaży komórek jest niewielki, ale za to w smartfonach LG zanotował solidny wzrost o 15% z 4,7 mln sztuk do 5,4 mln sztuk po drugim kwartale 2011 r. To oznacza, że koreański producent właśnie wyprzedził Sony Ericssona na pozycji numer sześć wśród producentów inteligentnych komórek. Przypomnijmy, że kwartał temu LG wyprzedził pod względem liczby sprzedaży smartfonów Motorolę. Udział LG wynosi aktualnie około 5%.

Przy okazji LG przesunął się na pozycję nr 3 na bardzo konkurencyjnym wewnętrznym rynku smartfonów z Androidem. Ustępuje tylko Samsungowi, który – jak wiemy – celuje nie tylko w pozycję nr 1 na rynku smartfonów, ale także na całym rynku mobilnym – oraz HTC. Trzecie miejsce wśród producentów Androidów dla LG to świetny wynik, szczególnie zważywszy na to, że wcale nie tak dawno – bo półtora roku temu – LG wciąż jeszcze skupione było na produkcji smartfonów z Windows Mobile!

Jak widać, ktoś mądry w LG szybko poszedł do głowy i na tym niesamowicie szybko rosnącym rynku LG jest wstanie odbudowywać swoją pozycję relatywnie szybko (a na pewno szybciej niż Sony Ericsson czy Motorola). Trzecie miejsce na rynku Androida z 5% udziałem dla – jakby to powiedział Włodzimierz Szaranowicz – ‚newcomera’, to bardzo obiecujący wynik. LG ma własne pomysły na innowacje na rynku smartfonów. Jako pierwszy wprowadza do seryjnej produkcji modele 3D. Wprawdzie trudno oczekiwać, aby był to jakiś globalny sukces, ale przysporzy LG dużo dobrej prasy. Przyda się do budowania pozycji na rynku smartfonów. Przy słabości Noki każdy ma tu sporo szans.

Dołącz do dyskusji

Advertisement