W Newsweeku o rynku muzyki
W dzisiejszym wydaniu tygodnika „Newsweek Polska” znajdziecie kolejny artykuł mojego autorstwa. „Słuchaj, ale nie pobieraj” traktuje o zmianach na rynku sprzedaży muzyki. Pełen tekst artykułu opublikuję w najbliższą niedzielę 21 lutego 2010 r. Tymczasem zapraszam do kiosków, lub po e-wydanie.
Wstęp do artykułu jest następujący:
Wydawałoby się, że na rynku e-muzyki wszystko jest jasne. Apple ze swoim sklepem iTunes jest największym graczem kontrolującym 70 proc. globalnej sprzedaży cyfrowych plików, wartym ok. 6 mld dol. rocznie, a dynamicznie rosnąca sprzedaż iPhone’ów i iPodów stale napędza koniunkturę. Pliki kosztują już nie 0,99 dol., jak niegdyś, lecz od 0,69 do 1,29 dol. W promocyjnych cenach można kupować całe albumy nawet za 6,99 dol., ale model jest cały czas ten sam: płacisz i ściągasz na swój dysk. Tymczasem na oczach Apple’a wyrasta poważna konkurencja.
Więcej w kioskach lub za tydzień…