Dell Adamo vs MacBook Air

25.03.2009
Dell Adamo vs MacBook Air

Dell wydał właśnie nowego notebooka, którego marketingowo pozycjonuje w kategorii najcieńszych i najlżejszych laptopów na rynku, a cenowo w tak zwanym high end, czyli najdroższych komputerów.

Uderza tym samym w kategorię, którą Apple naznaczyło w 2008 roku modelem MacBook Air. W przekazach reklamowych Dell nawet zbytnie nie kryje, że targetuje się właśnie na amatorów najcieńszych rozwiązań na rynku. Co więcej Dell zręcznie próbuje obalić atrybut nowych Macbooków, których obudowy skonstruowane są z „unibody”, czyli jednego kawałka aluminium.

Spójrzmy zresztą:

Zręczna to reklama, którą miło się ogląda. Nie da się jednak oprzeć wrażeniu, że podobnie jak inni producenci komputerów, Dell musi uciekać się do metaforycznych i zapierających dech w piersiach obrazów, które mało mają wspólnego z rzeczywistością.

Przypomnijmy słynną reklamę MacBook Aira z kopertą:

Apple buduje swój przekaz zupełnie inaczej. Podobnie jak w przypadku spotów reklamowych iPhone’a 3G, czy nowych MacBooków „unibody” pokazuje w nim produkt takim jaki zastajemy go wyjmując z pudełka: bez zbędnych mitologizujących upiększaczy i przeszkadzajek.

Nie wiem jak Wy, ale do mnie zdecydowanie bardziej przemawia ten właśnie rodzaj komunikacji z potencjalnym klientem.

Tagi: , ,

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement