iTunes Pass poszerza ofertę cenową sklepu Apple

25.02.2009
iTunes Pass poszerza ofertę cenową sklepu Apple

Nieco w cieniu wczorajszego debiut Safari 4 przebiegła premiera innowacyjnej nowości w sklepie iTunes. iTunes Pass – bo tak nazywa się owa nowość – daje użytkownikom dostęp do unikalnych materiałów przed i po premierze albumu muzycznego.

Usługa ta wydaje się być rozszerzeniem usługi pre-order, którą Apple oferuje od dawna dla najbardziej głośnych i oczekiwanych albumów najważniejszych grup muzycznych. Na pierwszy ogień w iTunes Pass poszedł nowy album legendy elektronicznego rocka Depeche Mode – „Sounds of the Universe” (przy okazji: płyta ukazuje się 20 kwietnia, singiel „Wrong” – bardzo intrygujący i zwiastujący świetną mam nadzieję płytę – już jest dostępny). Wykupując opcję iTunes Pass za 18,99 dolarów fani Depeche Mode uzyskają dostęp do niesprecyzowanej liczby unikalnych materiałów: singli, remiksów, plików video, zdjęć, które ukazywać się będą aż przez 15 tygodni, czyli przed, w trakcie i po premierze płyty.

Nowa usługa iTunes z pewnością jest wynikiem ożywionych negocjacji z głównymi wydawcami muzyki. Podczas ostatniego keynote na MacWorld, wiceprezes Apple Phil Schiller poinformował o ustępstwach właściciela iTunes w stosunku do firm fonograficznych po raz pierwszy w historii godząc się na luźną politykę cenową sprzedawanych plików mp3. iTunes Pass wydaje się ciekawym sposobem na zwiększenie wpływów ze sprzedaży plików muzycznych dla producentów muzyki. Nawet wybór Depeche Mode na pierwszy ogień wydaje się sensowny. Grupa ta bowiem jako jedna z nielicznych zbudowała wokół siebie prawdziwie oddaną społeczność, która w połowie lat dziewięćdziesiątych była nawet prężną subkulturą (w Polsce obok punkowców oraz metalowców). Nie od dziś wiadomo, że najłatwiej wyciąga się dodatkowe dutki od zagorzałych fanów.

Niestety sklep iTunes ciągle nie jest dostępny dla użytkowników z Polski. Jak to jednak często bywa są sposoby na kupowanie w iTunes w kraju nad Wisłą.

Tagi: ,

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement