AppStore Premium z aplikacjami za 20 dolarów. Za i przeciw

30.01.2009
AppStore Premium z aplikacjami za 20 dolarów. Za i przeciw

Dziś jedni na aplikacji symulującej ludzkie wiatry zarabiają 400 tysięcy dolarów, inni narzekają, że mimo szczerych chęci na przygotowanie profesjonalnych aplikacji, zmuszeni są do pracy nad prostymi ale chwytliwymi programikami za jednego dolara. W AppStore konkurencja zaczyna być niezwykle gorąca. Rozwiązaniem byłoby stworzenie AppStore Premium z aplikacjami w cenie od 20 dolarów w wzwyż.

Wieść niesie, że Apple planuje wprowadzenie takiej sekcji w AppStore, aby oddzielić chwasty od ziarna i udobruchać dużych instytucjonalnych deweloperów, którzy krzyczą najgłośniej. AppStore to dziś najgorętszy kanał dystrybucyjny na aplikacje mobilne. Nie dziwi więc, że nie brakuje pomysłów na jego maksymalnie skuteczny rozwój. Tyle, że pomysł na AppStore Premium jest ograniczeniem rewolucyjnej swobody jaką Apple dało wszystkim deweloperom wraz z otwarciem programu i udostępnieniem narzędzi programistycznych SDK. Według doniesień mediów zza oceanu , AppStore Premium miałoby być dostępne jedynie dla dużych deweloperów. Jeśli tak się stanie, to AppStore częściowo stanie się „zwykłym” kanałem dystrybucji. Zwykłym, bo w jego najbardziej atrakcyjnej części nie będzie już dane małym i niezależnym firmom deweloperskim odnieść spektakularnego i ekspresowego sukcesu. Ci duzi będą mogli dowolnie kształtować ceny swoich hitów na iPhone’a (czytaj: podwyższać je), bo nie będą musieli się już ścigać z małymi o eksponowane miejsca promocyjne (sekcje: New oraz Hot w AppStore na iPhone i iTunes). Dla Apple to pewnie lepiej. Droższe aplikacje to większe wpływy z ich sprzedaży (właściciel AppStore kasuje 30% przychodów ze sprzedaży).

Z drugiej strony duzi deweloperzy argumentują, że dzięki droższym aplikacjom mają większe budżety na przygotowanie naprawdę świetnych programów. Może to wyjść na dobre także konsumentom, którzy płacąc więcej za kolejne hity będą mogli dłużej cieszyć się grywalnością gier, czy funkcjonalnością programów użytkowych. Wprowadzając AppStore Premium Apple dałoby także do zrozumienia rynkowi, że naprawdę stawia na gry mobilne na swoją platformę iPhone/iPod touch. Kanał Premium byłby bezpośrednim wyzwaniem rzuconym Nintendo i Sony Playstation. Pojawiałyby się w nim bowiem gry o podobnym poziomie „głębokości” co na konkurencyjne platformy.

AppStore Premium może być także przyczynkiem do rozwoju tego kanału na inne platformy, na przykład przyszłych netbooków Apple, czy nawet MacBooków. Jak doskonale argumentuje serwis Computerworld, AppStore ze swoim niesamowitym sposobem dystrybucji i instalacji aplikacji byłby świetny do sprzedaży programów na system operacyjny OS X. I to w najbardziej przyjazny użytkownikowi komputera sposób w historii – żadnych plików exe, żadnych dysków wirtualnych; tylko klik – potwierdź hasłem konta – i program instaluje się na maszynie. Prosto, łatwo i przyjemnie.

Ciekawie brzmi pomysł AppStore Premium, ale dla klientów iPhone’a (i potencjalnie Maka) będzie oznaczał głębsze sięgnięcie do portfela.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement