REKLAMA

iPhone'a ekran powitalny?

21.11.2008 15.16
iPhone’a ekran powitalny?
REKLAMA
REKLAMA

? to chyba najmniej zagospodarowane miejsce w jego interfejsie. Popularność aplikacji Kate, czy Intelliscreen, dzięki którym na odblokowanych narzędziem od iPhone DevTeamu telefonach można umieszczać różne informacje i powiadomienia, zdaje się pobudzać Apple do rozwoju jego oprogramowania.

Na AppleInsider pojawiły się właśnie zdjęcia z jednego z patentów Apple prezentujące nowy sposób komunikowania powiadomień na ekranie powitalnym iPhone’a. Jeśli Apple zdecyduje się na implementację tych rozwiązań, iPhone będzie wyposażony w dodatkowy system podświetlania (tak mniemam), który aktywowany będzie w przypadku pojawienia się powiadomienia o nieodebranych połączeniach, wiadomościach, czy pozycji kalendarzy. Dzięki temu użytkownik nie będzie musiał aktywować głównego podświetlenia iPhone’a w celu sprawdzenia statusu alertów. iPhone włączy bowiem dodatkowy system świetlny, którym poinformuje użytkownika o wydarzeniach. Poszczególne typy powiadomień mają mieć różne kolory oraz rodzaje alertu (np. mignięcie czy pulsowanie).

Wydaje się, że ten kierunek rozwoju oprogramowania iPhone’a byłby jak najbardziej słuszny. Jako użytkownik najpierw Kate, a teraz Intelliscreen nie wyobrażam sobie iPhone’a bez funkcjonalności, które oferują. Szczególnie najbliższe pozycje kalendarzy pokazane na ekranie powitalnym iPhone’a są niezwykle przydatne. Rozwój oprogramowania iPhone’a o te właśnie funkcje z pewnością spodobałby się klientowi biznesowemu. A jest o co walczyć, gdyż jak pokazują ostatnie wyniki badań przedstawione przez ChangeWave, iPhone jest już na drugim miejscu wśród smartfonów w użyciu w amerykańskim sektorze przedsiębiorstw. Smartfon od Apple wyprzedził właśnie telefony Palm (14% do 11%) i ulega już tylko smartfonom Blackberry (chociaż różnica jest znaczna: 76% do 14%).

Jeszcze ciekawiej dla iPhone’a wygląda raport ChangeWave na temat planowanych zakupów w korporacjach. Aż 22% firm planuje zakupić iPhone’y w najbliższym kwartale roku (wzrost z 17% trzy miesiące temu). To również daje iPhone’owi drugie miejsce za telefonami Blackberry, przy czym różnica jest nieznacznie mniejsza niż w aktualnych udziałach rynkowych (78% do 22%).

Jak na razie iPhone jest doskonale spozycjonowany na indywidualnego, młodego klienta. Szczególnie silnie widać to po popularności i dynamice pojawiania się nowych gier w AppStore. Niedawno bardzo poważny dziennik „The Wall Street Journal” pisał, że Apple jest na drodze do zdetronizowania Sony i Nintendo na fotelu lidera rynku gier. Dzięki udoskonaleniu iPhone’a o nowe funkcjonalności, które ułatwiałyby życie w pracy menedżerom, Apple z pewnością mogłoby pobudzić rynek do jeszcze większego zainteresowania swoim produktem. A że Apple zależy na sukcesie w sektorze przedsiębiorstw widać było na keynote poświęconym oprogramowaniu 2.0.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA