Już czwarte urodziny Skąpca

13.10.2008
Już czwarte urodziny Skąpca

Dzisiaj serwis Skapiec.pl obchodzi swoje czwarte urodziny. Od momentu rynkowego debiutu wiele się na Skąpcu zmieniło. Serwis wystartował z około 30 sklepami i 3 tysiącami produktów. Dziś prezentuje ponad 1100 sklepów i ponad 2,5 miliona ofert. Liczba użytkowników serwisu wzrosła zaś z 27 tysięcy (grudzień 2004) do ok. 1,3 mln (wrzesień 2008). Bieżący rok jest dla Skąpca niezwykle pracowity. Serwis przeszedł metamorfozę zarówno pod względem szaty graficznej (pisaliśmy), jak i wprowadzenia nowych funkcjonalności.

Od gramofonu do kredytu
Twórcy serwisu, bracia Mariusz i Tomasz Janiszewscy, postawili nie tylko na rozwój kolejnych użyteczności, ale także poszerzenie prezentowanej bazy produktowej. W efekcie serwis wzbogacił się w 2008 roku o ponad 30 kategorii. Znajdziemy wśród nich m.in: ramki cyfrowe (dział Foto); gramofony, cb-radia, telewizję satelitarną (RTV); masażery, maszyny do szycia (AGD); grille (Ogród); sprzęt biwakowy, windsurfing (Sport), torebki damskie, plecaki, teczki i aktówki, portfele (Odzież). Powstały także całe działy jak np. Filmy, Dla dzieci oraz Finanse (pisaliśmy o tym).

Oceny i komentarze
Wato też wspomnieć o braciszku Skąpca ? uruchomionym w tym roku serwisie Sondi.pl. Serwis ten poświęcony jest wyłącznie ocenianiu produktów i dzieleniu się opiniami z innymi kupującymi. Na chwilę obecną Sondi publikuje ok. 50 tys. komentarzy pogrupowanych w 9 kategoriach

Koszyk zakupowy
Opcja ta (dostępna od kilku dni) jest ukłonem w stronę internautów, którzy decydują się na jednorazowy zakup kilku produktów i chcieliby – dla wygody i oszczędności w ramach kosztów wysyłki ? złożyć zamówienie w jednym sklepie. Przy każdym produkcie znajduje się specjalny odnośnik: ?dodaj do zestawu?. Po jego kliknięciu, dany produkt trafia do umownego koszyka. W każdej chwili można dowolny produkt usunąć z koszyka oraz zobaczyć wybrany zestaw. Po skompletowaniu zestawu, otrzymujemy listę sprzedawców, którzy posiadają w ofercie wszystkie potrzebne nam produkty. Przy każdym ze sklepów znajduje się łączna cena wybranego zestawu. Można więc z łatwością wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę.

Garść statystyk
Na koniec kilka słów o tym jak powodzi się Skąpcowi na tle konkurencji. Otóż nie jest najlepiej. Zarówno według Compete.com, jak i Alexa.com Skąpiec traci (chyba na rzecz nokaut), np. jeśli chodzi ounikalne wizyty to Skąpiec w ciągu roku stracił -7.4%, podczas gdy nokaut zyskał ponad 100%. Więcej dokładnych statystyk można znaleźć bezpośrednio w serwisach – Alexa i Compete.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement