Apple trzecim producentem komputerów w USA

15.10.2008
Apple trzecim producentem komputerów w USA

Gartner opublikował wstępny raport sprzedaży komputerów w Stanach Zjednoczonych i na świecie po trzecim kwartale 2008 roku. Apple znacznie zwiększyło swój udział rynkowy z 7,7% na koniec września 2007 roku do 9,5% na koniec trzeciego kwartału 2008 roku.

Oznacza to najwyższy na rynku amerykańskim skok udziałów – 29,4% przy średniej rynkowej na poziomie 4,6%. Tym samym Apple wyprzedziło firmę Acer i jest trzecim największym producentem komputerów w Stanach Zjednoczonych po Dellu oraz HP.

W wymiarze globalnym Apple nie zmieściło się w pierwszej piątce i zostało zakwalifikowane przez Gartnera w pozycji „inne”. Oznacza to, że udziały komputerów Macintosh na świecie są mniejsze niż 4,6%, którymi cieszyć się może piąta na rynku światowym Toshiba.

Na rodzimym rynku amerykańskim Apple radzi sobie doskonale. W ciągu dwóch lat firmie Steve’a Jobsa udało się podwoić udziały z 4% do 9,5%. Analizując wyniki Apple kwartał po kwartale można zauważyć, że kalendarzowo trzeci kwartał każdego roku jest zwyczajowo najlepszy dla sprzedaży Maków. Związane jest to zapewne z dominacją Apple na amerykańskim rynku edukacyjnym. Studenci, którzy wracają (lub rozpoczynają) na studia po wakacjach zazwyczaj zaopatrują się w nowe komputery. Według informacji przedstawionych przez Steve’a Jobsa i Tima Cooka podczas wczorajszego keynote, Apple sprzedało 2,5 miliona Maków w ostatnim kwartale.

Komentując wczorajsze keynote prasa biznesowa zauważa, że menedżerowie Microsoftu mogą odetchnąć z ulgą, że nie pojawiły się Maki w cenie 800 dolarów. Według dziennikarki cnet News, ostatni atak Microsoftu przed samym keynote Apple (Microsoft oskarżał Apple o sprzedawanie swoich komputerów z dodatkiem tzw. „podatku Apple”) związany był właśnie z bojaźnią producenta Windows o to, że Apple może zdecydować się na walkę w niższym, mainstreamowym segmencie rynku. Apple nie zdecydowało się jednak zmienić swojej strategii i dalej pozycjonować będzie swoje komputery w najdroższym segmencie premium.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement