iPhone silnie promowany w Polsce
Pojawiają się pierwsze podsumowania aktywności reklamowej marki iPhone w Polsce. iPhone był czwartą najsilniej promowaną marką w polskiej telewizji w pierwszym tygodniu września.
Według obliczeń „Media i Marketingu”, Apple wydało 2,9 miliona złotych (licząc po cenach cennikowych; faktyczny koszt zakupu mediów był zapewne o ok. 40% niższy) pomiędzy 1 a 7 września na promocję iPhone’a w polskich stacjach TV. Marketer zdołał wygenerować 423,4 GRP (siła kampanii reklamowej, czyli suma pojedynczych oglądalności reklam w całej kampanii). Co ciekawe Apple obsługiwane jest przez dwa wiodące domy mediowe w Polsce: Optimum Media OMD oraz Initiative Warszawa.
W prasie iPhone promowany jest w dość ciekawy sposób, z wykorzystaniem tzw. advertoriali, czyli promocyjnych artykułów sponsorowanych. W dzisiejszym wydaniu tygodnika „Wprost” można znaleźć aż cztery advertoriale sieci Orange, w której szczegółowo prezentowany jest telefon Apple. Opisywane są: podstawowe funkcje iPhone’a, najciekawsze aplikacje z AppStore, akcesoria oraz przydatność w świecie biznesu.